A 2019-es év legnagyobb nemzetközi autóbuszos seregszemléje volt a Brüsszelben megrendezésre kerülő Busworld 2019.
Szakmai emberként természetesen egy hazai vonatkozású autóbusz keltette fel legjobban az érdeklődésünket, az Ikarus-CRRC modell.
Hogy mennyi köze van ennek az autóbusznak az Ikarushoz, azt mindenki maga döntse el, de tény, hogy ez a nagy múltú márka a kínai CRRC támogatásával életjelet adott magáról. Ez az autóbusz erős kínai segítséggel, de már teljes egészében Székesfehérváron készült.
Mit kell tudnunk róla?
- ez egy kimondottan városi autóbusz
- villanyos hajtás, max: 240KW teljesítmény
- ZF RL85 első tengely
- ZF AV133/90 hátsó tengely
- 28 + 2 fő ülőhely (28 fix rögzítés és 2 db lehajtható)
- 51 állóhely
A beltérben magyar nyelvű feliratok, a standnál magyar zászlók és magyar mérnök és az Ikarus múltját prezentáló matricák. Ennek ellenére a buszba belépve, mintha egy kínai áruházba érkeznénk, ahol sok az olcsó műanyag, és aki volt már ilyenben, ismeri az ezt kísérő műanyag illatot.
Ezentúl elsőre negatívumként a nagyon magas fellépőket és a busz hátsó részén a dupla fellépőt az ülésekhez tudnám kiemelni. Nem szeretnénk velősebb véleményt formálni erről a buszról, majd az idő és a piac eldönti, hogy mennyire versenyképes a konkurensek villanybuszaival és a jelenleg is futó dízel buszokkal összehasonlítva.